About Me

My photo
kat bumi bwh langit, malaysia
sEmakin jauh ak mEnyusur mthri,smakin tu lah ak hilg arh tuju..sEsuatu yg tErang tu xkn smstinya tErang utk slama2nya c0z tnpa d sangka satu ari nanti psti ia akn m'jdi suram.hnya diri sndri yg mmpu mgubh kE mana haluan itu..

July 23, 2010

sEtahun bErlalu

Sesuatu yang tak disangka..seringkali mendatangi kita...Itukah suratan dalam kehidupan...Atau hanya satu kebetulan~~hiiiii.wat's up guyz.i'm back..ada 0rang cakap hidup ni tak selalunya indah.ermmm,bt0l ke??f0r me hidup ni cam lagu kat atas.but ape yang memeningkan adakah ianya hanya satu kebetulan atau suratan.tak kisah la suratan ataupun kebetulan,yang penting kita kena hadapi semua tu sebab ianya bukan fantasi tapi realiti.
         'kadangkala sesuatu yang berharga tu kita akan sedari setalah ia meninggalkan kita,dan kala itu kita hanya pasrah dan redha'


setahun dah berlalu..but he still in my mind and alwayz in my heart.rindu tu memang la rindu,tapi Tuhan lebih menyayangi dia.kita yang hidup ni mesti kena teruskan..life g0es on.there are many things in life that will catch your eye,but 0nly a few will catch with your heart.gantungkanlah azam dan semangat setinggi bintang di langit kerana bintang di langit itu akan menyinari hidup kita suatu hari nanti. jangan membenci sumtink yang telah berlaku kerana mungkin ada hikmah disebaliknya.

 'b0leh jadi kamu membenci sesuatu,padahal ia baik bagimu' 
(Al-Baqarah:216)
 'Barangkali kamu tidak menyukai sesuatu,padahal Allah menjadikan padanya kebaikan yang banyak' (An-Nisa:19)
'cinta dan kasih sayang manusia hanyalah setitis jika di bandingkan dngan selautan cinta dan kasih sayang Allah..sekiranya kita kehilangan yang setitis itu,ia tidak akan menjejaskan kehidupan selagi mana yang selautan itu masih kita miliki'


No comments: