About Me

My photo
kat bumi bwh langit, malaysia
sEmakin jauh ak mEnyusur mthri,smakin tu lah ak hilg arh tuju..sEsuatu yg tErang tu xkn smstinya tErang utk slama2nya c0z tnpa d sangka satu ari nanti psti ia akn m'jdi suram.hnya diri sndri yg mmpu mgubh kE mana haluan itu..

April 13, 2010

MATAHARI DAN HATI

Kehidupan kita ni umpama r0da..jap kat bwh jap kat atas..nak d katakan cam gasing pn ye jugak..sEntiasa b'putr dan 1 ari t pasti ia akn t'henti. manusia pun sama..penuh dengan ujian.sumtimEs kita hepi and sumtimEs kita b'duka..cam yang ak pernah cakap dulu,Everything happens f0r a reas0n...tapi k0rang nak tau tak?? matahari dengan kehidupan kita ni saling b'kait rapat.ye la..tanpa matahari kita akan hidup dalam serba kegelapan tanpa sinarannya..hanya di terangi 0leh sang bintang2 dan cahaya bulan......                             
cuba k0rang teng0k picz ni..cantik kan??hati kita pun cam tu jugak.ia ibarat sang matahari yang menyinari segala hidup kita.dengan hati la kita de perasaan..perasaan sayang,cinta,rindu,kasih...
semua benda2 ni melengkapi hidup kita yang penuh ranjau suka dan duka.sape kat cini xde perasaan??sila angkat kaki.huhu.tipu la bila k0rang cakap k0rang xde perasaan.sume makhluk kat dunia ni de perasaan tau.lagi2 manusia yang de akal fikiran ni..maklumla,dalam hati ada taman..xkisah la taman ape2 pun.huk3..

Tuhan jadikan manusia ni se el0k2 kejadian.kalau k0rang nak b'mimpi pe yang k0rang impikan,mimpilah..n pergilah ke mana je yang k0rang nak pergi..bE who u want t0 be.c0z k0rang hanya memiliki satu kehidupan dan 1 kesempatan untuk melakukan semua ni bef0re k0rang pejam kan mata tinggal kan liku2 kehidupan yang penuh mencabar..


p/s jangan pernah ucapkan selamat tinggal jika k0rang masih ingin mencuba dan jangan pernah menyerah jika k0rang masih sanggup t0k lakukannya.

2 comments:

dyeng'kh said...

i lke d pesanan~~ (",)

yokowiduri said...

ahakz..pesann ikhlas t0k ko.=)